Ytterligare ämnen

Leverans onlineköp

Vad kostar frakten

Fri frakt för alla beställningar på slipade glasögon och solglasögon. För kontaktlinser har vi fri frakt på beställningar över 500 kr. Beställningar under 500 kr kostar 39 kr. Din beställning expedieras av oss och levereras av PostNord.

Vid köp av enbart båge utan slipat glas tar vi ut en fraktkostnad på 39 kr.

Leveranstid

De flesta av våra kontaktlinser och linsvätskor finns tillgängliga i vårt lager och är redo att skickas till dig direkt. Om din beställda produkt inte finns i lager hos oss skickar vi den till dig så snart vi fått den från tillverkaren.

Artiklar på lager som inte kräver individuell anpassning (t.ex. solglasögon och de flesta kontaktlinser) skickas inom 1–6 arbetsdagar. Om du beställt slipade glasögon/solglasögon är leveranstiden generellt 5-14 arbetsdagar.

OBS: Leveranstiden för respektive kontaktlinsprodukt syns på produktsidan efter att du fyllt i dina styrkor.

1-3 arbetsdagar:

  • Kontaktlinser (som finns på lager)

  • Tillbehör, ex linsvätska

2–5 arbetsdagar:

  • Solglasögon

  • Hemlån

3-14 arbetsdagar:

  • Kontaktlinser (som inte finns på vårt lager)

5-14 arbetsdagar:

  • Glasögon/solglasögon med slipade glas enligt ditt recept

Leveransspårning

Så snart paketet har överlämnats till PostNord får du ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse. I meddelandet finns en länk med ditt leveransnummer (ID) där du kan spåra din leverans, beroende på typ av beställning. Våra försändelser skickas delvis spårbart.

Gå till Postens leveransspårning

Kan leveransadressen och fakturaadressen vara olika?

Ja. Vid beställningen har du möjlighet att ange en annan leveransadress än fakturaadressen. Om du vill få de beställda varorna skickade till en annan adress än fakturaadressen väljer du att betala med kreditkort eller debetkort.

PS. Skulle du upptäcka att du angett fel leveransadress, kontakta kundtjänst via telefon så snart som möjligt så hjälper vi dig. Av säkerhetsskäl kan vi inte ändra leveransadress i en redan placerad order. Om det blivit fel hjälper vi dig att annullera din beställning så att du kan placera en ny order med korrekta uppgifter.

OBS - tänk på att du är ansvarig för att angiven leveransadress är korrekt.

10%

Vårt optikerteam vägleder dig gärna

Vanliga frågor och svarVanliga frågor och svarKontaktKontakt08-55 00 25 6008-55 00 25 60

Betalningsalternativ

Klarna LogoVISA LogoMastercard LogoSwedbank LogoHandelsbanken LogoSEB LogoNordeo Logo

Fraktsätt

Postnord Logo

Så att du kan shoppa tryggt online

TRYGG E-Handel Logo