Synundersökning för glasögon
Fastställande av synfel
Uppmätning av pupillavstånd (PD)
Glasrekommendation och höjdmätning
Synundersökning för kontaktlinser
Fastställande av synfel och kontaktlinsparametrar
Inkluderar vid behov ett par provlinser och ett återbesök
Glasögonservice
Vi ser till att dina glasögon sitter perfekt, reparerar små skavanker och rengör dina glasögon på ett professionellt sätt. Du kan också hämta dina nya glasögon här.
Ja, alla Mister Spex butiker är lättillgängliga.
Mister Spex butik Stockholm / Drottninggatan
Alla våra butiker är utrustade med synundersökningsrum. Rummen är lättillgängliga och barriärfria så att alla kan göra en synundersökning, även om man sitter i rullstol.
Om du inte hinner hämta dina nya glasögon i tid går det bra att hämta dem vid ett senare tillfälle. Var då snäll och meddela oss om detta via vår kundtjänst.
Det går bra att returnera varor du köpt online i våra Mister Spex-butiker. OBS - om du placerat ditt hemlån med ett gästkonto behöver du skapa ett konto i förväg för att kunna lämna in hemlånet för retur i butik.
Om du skulle uppleva problem med dina nya glasögon får du gärna komma in till någon av våra butiker. Små problem kan vi ta hand om på plats. Vid mer komplicerade ärenden kommer vi vid behov att boka en tid för att kunna hitta en lösning till problemet.
När du beställer online kan du inte välja att få leveransen till någon av våra Mister Spex butiker. Vi kan för närvarande endast erbjuda dig detta om du väljer att placera din beställning direkt i butiken. Om du vill få rådgivning inför ditt köp är du välkommen att ta med dina hemlånade bågar in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Om det handlar om nya sadlar eller skruvar kan reparationen utföras direkt i butiken. Beroende på modell och skada måste vi eventuellt beställa extra delar vilket gör att reparationen i vissa fall kan ta lite längre tid.
Ja, vi har flera olika färgprover på glas i varje butik.
För att våra kollegor i butiken ska kunna ta hand om kunderna i lugn och ro finns det för tillfället ingen möjlighet att ringa direkt till butiken. Vår kundtjänst svarar gärna på alla tänkbara frågor och vidarebefordrar vid behov meddelanden till respektive butik.