Mister Spex Resan
Som många andra företag så har även Mister Spex gjort en lång och spännande resa genom åren.
Det krävs en hel del för att bli ett av Europas största aktörer inom kontaktlinser, glasögon och solglasögon på nätet. Låt dig inspireras av vår resa här nedan!
2007
Idén om Mister Spex blev verklighet och den första webbutiken gick live i Berlin. Siktet var inställt på att bli störst inom försäljning av glasögon online med visionen om att det ska vara enkelt och billigt att handla glasögon på nätet.
2011
Mister Spex blev partners med ett flertal lokala optiker för att förbättra servicen till kunden. Synundersökningar, justering av bågar och råd från legitimerade optiker gav Mister Spex en stor skjuts framåt. Vi fortsatte att expandera multikanalstrategin internationellt och erbjuder nu partneroptikerkonceptet även i Sverige tillsammans med över 500 partners baserade i Tyskland, Österrike, Schweiz och Nederländerna.
2013
Mister Spex fortsatte sin europeiska expansion genom ett uppköp av Lensstore och Loveyewear som hade verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Redan från start började vi göra gemensamma inköp för att kunna pressa priserna men verkade under olika varumärken.
2017
Lensstore och Loveyewear gick helt över till namnet Mister Spex. Byte av namn, hemsida och tillgång till alla Mister Spex styrkor har gjort att vi idag har ett bättre och större sortiment, nya tekniker som 3D provning och hemlån.
Nu är vi en del av Europas största optiker online.
2018
Idag har vi 17 partneroptiker runt om i Sverige för att erbjuda så bra service som möjligt till våra nya och befintliga kunder. I år har vi även lanserat kontaktlinsprenumeration så att du som kund alltid kan vara säker på att du har påfyllt i linsförrådet. Vi kämpar hårt varje dag för att det ska bli ännu enklare och smidigare att köpa glasögon, solglasögon och kontaktlinser på nätet!