1 449 kr
579 kr
30 dagars bästa pris 579 kr
AKILAär ett oberoende glasögonmärke, vars huvudkontor ligger i Los Angeles. Märket lägger stort fokus på handgjorda unisex-solglasögon till rättvisa priser, eller s.k. ”anti-industry prices”. Glasögonmodellerna från AKILA kännetecknas av mycket avslappnad ”streetwear”-attityd och erbjuder framstående hantverkskonst till rebelliska priser. Den tidlösa designen står i kontrast till de grälla färgerna och den bubblande idérikedomen. Mister Spex har nu äntligen hämtat hem det innovativa märket från L.A. till Europa och bidrar på så vis även med en bit av märkets coola och enastående stil på våra gator.
Bågarna frånAKILA tillverkas för hand av växtbaserat acetat och rostfritt stål samt med optiska nylonglas av förstklassig kvalitet. Varje glasögonmodell går igenom en mycket noggrann design-, konstruktion- och produktionsprocess för att säkerställa att alla glasögon uppnår de höga kvalitetskraven. Det tar över 90 dagar att tillverka ett par solglasögon och processen består av nästan 100 steg från början till slut. Bågarna tillverkas enbart av förstklassiga material, såsom cellulosaacetat av Mazzucchelli. Acetat är ett utmärkt och miljövänligt alternativ till ”normal” plast. Acetatet gör det möjligt att ta fram en unik färgpalett som utmärker sig från vanlig plast. Oavsett om du är ute efter klassiska eller färgglada bågar eller glasögon med galna mönster så kommer du definitivt kunna välja och vraka bland märkets alla glasögonmodeller.
AKILAär en kreativ samlingsplats och erbjuder en plattform där varumärken och designer kan förverkliga sina idéer. AKILA hjälper till med kunskap, teknisk support och produktionsanläggningar under hela processen. På så vis kan dessa märken uppnå en ny kreativ nivå och skapa produkter av utmärkt kvalitet. AKILAvill integrera, inte exkludera. I ett nära samarbete med sina partners fokuserar de på att göra det bästa av allt och i alla situationer samt att arbeta för att driva på framtidsinriktade idéer från vänner, konstnärer och märken. AKILA har som målsättning att ge oberoende märken mer inflytande när det kommer till designen för att i gengäld kunna ge kunderna en shoppingupplevelse som ger mersmak.