1 839 kr
734 kr
30 dagars bästa pris 734 kr
Designern, diskjockeyn, globetrottern och kulturpersonligheten Marcelo Burlon lanserade sin County of Milan-linje 2012. Burlons Etos: Think Local, Act Global. Född i Argentina och bosatt i Milano, hyllar designern sin hemregion Patagonien och klubbkulturen på 90-talet genom att omtolka möjligheterna till streetwear, musik och varumärkesorientering. Det som började med några tryckta T-shirts har vuxit till ett varumärke som är nära knutet till Burlons techno- och klubbrötter. County of Milan stödjer sig på motkulturens subversiva ikonografi för att förmedla sitt budskap om överflöd och frihet. County of Milan, som produceras i Burlons italienska hemland och orienterar sig efter aktuella trender, kombinerar fint hantverk med den kreativa, förvrängda och ibland maximalistiska grafiken som har blivit varumärkets kännetecken. Med inspiration från retroformer är County of Milan kännetecknat av det ikoniska korsmotivet som är praktiskt inarbetat på sidorna.