3 029 kr
Varumärket Jimmy Choo, symbolen av lyx, har sina rötter hos en omtalad skomakare vid namn Jimmy Choo i 1990-talets London. Kungligheter och kändisar som prinsessan Diana fanns bland hans kunder, lockade av hans förföriska design och oklanderliga hantverk.
Nu presenterar Jimmy Choo sin senaste skatt: Spring Summer 2024 Eyewear Collection, resultatet av ett tioårigt partnerskap med EssilorLuxottica. Denna kollektion blandar Jimmy Choos självsäkra glamour med EssilorLuxotticas innovation och expertis inom glasögon och solglasögon, under den kreativa ledningen av Sandra Choi.
Kollektionen av solglasögon, som speglar varumärkets lyxiga livsstil, visar upp Jimmy Choos ikoniska designelement: Crystal, Pearl, Monogram och Diamond. Crystal förkroppsligar glamouren på röda mattan, Pearls utstrålar lekfullhet och tidlöshet, JC Monogram symboliserar lyx och kvalitet, medan Diamond representerar den mångfacetterade naturen hos både varumärket och dess kunder. Det är ett bevis på Jimmy Choos pågående engagemang för excellens och dess ständigt utvecklande attraktionskraft.