Ytterligare ämnen

Betalningsalternativ onlineköp

Betalning mot faktura

Vid betalning mot faktura är förfallodagen 14 dagar efter att du har tagit emot dina varor.

I Sverige, Norge och Finland samarbetar Mister Spex med betalningsleverantören Klarna, som i slutet av varje beställning avgör om kunden har rätt att betala mot faktura. Det är Klarna som ensam fattar och tar det fulla ansvaret för beslutet. Bedömningen görs enligt Klarnas interna kriterier, som vi inte har något inflytande över.

1. Villkor:

  • Leveransadressen är i Sverige

  • Fakturaadressen är identisk med leveransadressen

  • Du är skriven på fakturaadressen

Om du inte erbjuds detta betalningsalternativ vid beställningen kan Mister Spex tyvärr inte göra några manuella ändringar. I sådana fall får du välja något annat betalningsalternativ.

2. Gällande hemlån:

När du provar glasögon hemma reserverar vi köpesummans belopp. När glasögonen är returnerade tar det normalt 1–3 arbetsdagar innan reservationen tas bort. Debiteringen slutförs endast om glasögonen inte skickas tillbaka inom 10 dagar eller om en uppföljningsbeställning görs.

PS. Skulle det mot förmodan uppstå något som påverkar din hemlånsperiod på 10 dagar - kontakta vår Kundtjänst under våra öppettider så hjälper vi dig.

Användande av rabattkoder

1. Villkor för rabattkoder:

  • Beror på angivet minimiordervärde

  • Beror på giltighetsdatum

  • Beror på vilken kategori rabattkoden avser

  • Kan inte kombineras med Mister Spex övriga kampanjerbjudanden

  • Kan inte kombineras med andra rabattkoder (en kod per beställning)

2. Gällade returer, minimiordervärde och minsta inköpsbelopp:

Rabatter kommer inte att återbetalas om du helt eller delvis lämnar tillbaka varorna. Om koden du använder är beroende av ett minimiordervärde avses det värde som verkligen levereras. Det innebär att rabattkoden förlorar sin giltighet om minimiordervärdet inte uppnås på grund av att du helt eller delvis lämnar tillbaka varorna. Då gäller artikelns ursprungspris.

Betalning med kreditkort

Vi tar emot följande kreditkort:

  • MasterCard

  • Visa

När du betalar med kreditkort lämnar du dina kreditkortsuppgifter vid beställningen. Uppgifterna skickas naturligtvis via säker SSL-förbindelse. Därefter debiteras ditt kreditkort direkt och beställningen behandlas.

Vi kan göra en ytterligare kontroll av dina uppgifter för att skydda dig mot kreditkortsbedrägerier. I så fall får du en fördröjd orderbekräftelse från vår kundtjänst. Detta e-postmeddelande innehåller ytterligare information.

Gällande hemlån:

När du provar glasögon hemma reserverar vi köpesummans belopp. När glasögonen är returnerade tar det normalt 1–3 arbetsdagar innan reservationen tas bort. Debiteringen slutförs endast om glasögonen inte skickas tillbaka inom 10 dagar eller om en uppföljningsbeställning görs.

PS. Skulle det mot förmodan uppstå något som påverkar din hemlånsperiod på 10 dagar - kontakta vår Kundtjänst under våra öppettider så hjälper vi dig.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse.Har min beställning blivit bekräftad?

Efter en framgångsrik beställning får du en bekräftelse via e-post (till angiven adress) från Mister Spex. Att beställningen har gått igenom bekräftas när Mister Spex skickar en orderbekräftelse via e-post.

Titta i mappen för skräppost om du inte får någon orderbekräftelse.

Har du problem med att få e-post från Mister Spex överlag? Kontakta vår kundtjänst.

10%

Vårt optikerteam vägleder dig gärna

Vanliga frågor och svarVanliga frågor och svarKontaktKontakt08-55 00 25 6008-55 00 25 60

Betalningsalternativ

Klarna LogoVISA LogoMastercard LogoSwedbank LogoHandelsbanken LogoSEB LogoNordeo Logo

Fraktsätt

Postnord Logo

Så att du kan shoppa tryggt online

TRYGG E-Handel Logo