Ytterligare ämnen

Returinformation

Vill du returnera en vara? Registrera gärna din retur online innan du skickar tillbaka din vara. Går det av någon anledning inte att registrera returen online kan du självklart returnera ändå.

Logga in på ditt Mister Spex-konto för att registrera din retur

Logga in

Om du beställt som gäst kan du registrera din retur genom att klicka på knappen nedan. Vänligen ha ditt ordernummer och din e-postadress redo.

Registrera retur

Så här returnerar du din vara

Använd medföljande returblankett och retursedel. Lägg returblanketten i paketet, detta är viktigt för att vi ska kunna koppla returen till dig. Utan returblanketten vet vi inte vem ordern tillhör. Saknar du returblankett är det viktigt att du skriver ditt namn och ordernummer på en lapp och lägger ner i paketet. Klistra sedan på den bifogade retursedeln för att kostnadsfritt skicka tillbaka ditt paket till oss.

Om du saknar retursedel kontaktar du oss på support@misterspex.se innan du returnerar ditt paket.

  • OBS: Se till att produkterna är ordentligt förpackade när du skickar tillbaka dem. Du bär nämligen själv ansvaret för paketet/produkterna tills vi tar emot dem. Mister Spex tar inget ansvar för eventuell transportskada eller förlust av returnerad vara på produkter som inte förpackats ordentligt eller där den förtryckta retursedeln inte använts.

  • Lämna in ditt paket hos närmaste PostNord-ombud. Se till att ta kvitto på att du lämnat in paketet hos ombudet. Spara detta tills att du fått en bekräftelse på att returen är hanterad.

  • Så fort vi behandlat och godkänt din retur kommer en returbekräftelse skickas till den mailadress du angav när du placerade din order.

För frågor eller funderingar gällande återbetalningar kontaktar du Klarna via Klarnas APP eller via deras hemsida

Fraktkostnader: Väljer du av någon anledning att betala för din retur själv så kan vi inte ersätta dig för portokostnaden i efterhand. Mister Spex har inte möjlighet att ta emot paket som levereras till utlämningsställen.

Retur för hemlån

Skicka tillbaka glasögonen i samma box som de kom i och använd medföljande retursedel.

Du kan enkelt förbereda din retur och din eventuella beställning online. Följ länken som du fått via mejl eller logga in på ditt konto via hemsidan. Har du inget konto skapar du ett genom att klicka på "Saknar du ett lösenord?".

Välj båge, fyll i dina styrkor och välj glas samt eventuella ytbehandlingar. Så snart vi hanterat din retur kommer din order på slipade glasögon att aktiveras.

Lägg ner returblanketten i paketet. Du behöver inte fylla i något på denna blankett, alla val har du redan registrerat online. Klistra på medföljande retursedel på paketet när du skickar tillbaka glasögonen.

Kontakta gärna vår kundtjänst om du har fler frågor. Vi nås på telefon 08-55 00 25 60 eller via mejl till support@misterspex.se

10%

Vårt optikerteam vägleder dig gärna

Vanliga frågor och svarVanliga frågor och svarKontaktKontakt08-55 00 25 6008-55 00 25 60

Betalningsalternativ

Klarna LogoVISA LogoMastercard LogoSwedbank LogoHandelsbanken LogoSEB LogoNordeo Logo

Fraktsätt

Postnord Logo

Så att du kan shoppa tryggt online

TRYGG E-Handel Logo